leguanen - 1 (3).jpg

Erfgoedgame De Leguanen

Erfgoedgame De Leguanen

 

Lumineus maakte de eerste Alternate Reality Game over erfgoed. Het spel werd zowel online als offline gespeeld: op straat, in musea en in monumenten. Drie weken lang speurden de spelers in Breda naar aanwijzingen om het mysterie van de verdwijning van Gerard van den Cornput op te lossen. De aanwijzingen stonden op vier smartphones die verstopt waren in Breda en omgeving. Deze aanwijzingen leidden naar allerlei spannende verhalen over de 80-jarige oorlog in diverse musea en monumenten in Breda. Er werd gebruik gemaakt van hele diverse media: Hyves, facebook, sms, twitter, krant, radio, affiches, flyers, antwoordapparaten, etc.

Bekijk ook het boekje met onze ervaringen: 'de leguanen, case study van een erfgoedgame'.

regie: Jeroen Neus
gamedesign: Jensen Dehaes
internettechniek: Patrick Gutlich
scenario: Alex van Galen
productie: Judith Kuijpers, Carine van Vugt

doorlooptijd: 3 maanden in 2010 - 2011

 
ARG - 1 (2).jpg
leguanen dubbel.png
ARG - 4.jpg
leguanen - 1 (1).jpg